søndag 22. mai 2011

MEDLEMSMØTE 19. Mai. 2011

August ønsket velkommen til det siste møte før sommeren 2011 og en spesiell velkomsthilsen til Elin Kverneggen som skal informere de 18 frammøtte om dagens Dynea.

Men før ordet ble gitt til Elin leste August diktet ”Vårnatt” av Vidar Sandbekk.

Hun innledet med å si at det skjer en del i konsernet med bl.a. nytt styre og ny toppsjef.

2010 gikk tross alt bra for Dynea og resultatet ble 2,5 mill EUR. over budsjett. Hittil i år ligger man bak budsjettet med 0,5mill EUR., selv om volumet er noe over budsjettet.

Konsernet sliter med å få ordentlig fotfeste i Russland.

Dynea eies av Industri Kapital som har en tidsbegrenset eierskapsprofil. Først var perioden på 3-5 år så er den blitt endret to ganger, først 5-7 år og 7-10 år uten å ha klart å få til et salg. Nå er en ny salgsoffensiv på gang, men hun savner en strategi i konsernet.

For tiden er det ansettelsesstopp, investeringstørke og beslutningsvegring i påvente av at den nye ledelsen har utferdiget sin plan for firmaet.

Lokalt, her på Lillestrøm opplever Elin mye revisjon og oppfølging av myndighetene.

Mattilsynet har kontrollert renseanlegget og de er i gang med å fjerne gammelt utstyr. Tankene på Kambo er fjernet. Og på Engene er det ryddet opp etter biodiesel produksjonen.

Når det gjelder produktutvikling er det lavemisjon som står i høysetet.

Så ble det hele avsluttet med en spørsmålsrunde.

August leste Inger Hagerups dikt ”Løvetannen” før det ble informert om høstens medlemsmøter og høsttur:

Til septembermøtet kommer Leif Tangen, til møtet i oktober Oddlaug Askerud fra Doktorgården og til novembermøtet er det planlagt å få Tom Vestli på besøk.

Høstturen vil i år gå til Fagernes den 2- 4 oktober.

Åresalget innbrakte kr 1600,-

. .

Møtet ble avsluttet kl 2000.

Referent

Egil B. Ormstad

Ingen kommentarer: