Øivind Bratberg holdt et interessant kåseri om det engelske parlament og dets særegenheter. (Stor takk til Øivind som kunne steppe inn på kort varsel). Thor Gotaas sitt opprinnelige foredrag om utedasser utsettes til februar 2022.
Parlamentet er delt i to kamre, overhuset og underhuset som har den reelle politiske makt. I Overhuset sitter det adelige med svært begrenset politisk makt. Sammenlignet med stortingsdebatter i Norge fortoner underhusdebattene seg ganske forskjellige, og er svært direkte. Tonen mellom debattantene er ofte svært skarp, og det bues flittig fra opposisjonen. Det brukes uttrykk som ikke ville ha blitt godkjent i en norsk stortingsdebatt.
Det ble servert kaffe og kaker til 17 deltagere.
Åresalg og trekning
Møtet ble avsluttet ca. kl. 1730
Referent HKS
| Pepperkakehuset er laget av Øivind Bratberg |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar