August Brenne ønsket 13 medlemmer samt Tore Borgen og Tom Bengtson velkommen ttil vårens første medlemsmøte. Tradisjonen tro ble møtet åpnet ved at August leste et vårdikt av Prøysen: Den første løvetann.
Så ble mikrofonen gitt til trubadurene Tom og Tore som kalte sitt program ”Hverdagskara reiser videre”.
De startet med et tilbakeblikk til 1974 hvor de spilte opp til dans. Den gang måtte en dansekveld begynne med en vals for deretter å fortsette med en foxtrot og programmet måtte alltid inneholde en tango.
Så tok de for seg kjente trubadurer som Evert Taube, Alf Prøysen, og Erik Bye før de gikk over til å framføre viser fra lokale krefter.
Og de avsluttet det hele med visa; Vår beste dag.
Hverdagskara fikk opp stemningen og var med på å lage et trivelig pensjonistmøte.
Deretter leste sekretæren referatene fra årsmøtet og forrige medlemsmøte.
August kunne fortelle at vi nå er 65 medlemmer, har god økonomi, men at kontingentinngangen går noe tregt.
Det planlegges en høsttur i september til Eidsvolsbygningen.
Neste medlemsmøte er 15. mai hvor vi får besøk av Kay Stenshjemmet.
Vi har mottatt takkekort fra Åge Gjerdingen som har fylt 75 år.
Åresalget innbrakte kr 1422,-.
Møtet ble avsluttet kl 1950.
Referent
Egil B. Ormstad
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar